Het Deense designmerk BERING steunt de strijd tegen borstkanker en geeft het goede voorbeeld: onder het motto ‘TIME IS LIFE’ is een campagne gelanceerd ten gunste van de Know Your Lemons Foundation, die zich voor de vroegtijdige opsporing van de ziekte inzet.
Met al die mooie dingen in het leven vergeten we soms het belangrijkste - onze gezondheid. Elk jaar krijgen wereldwijd meer dan twee miljoen vrouwen een ingrijpende diagnose: borstkanker. Onder het motto ‘TIME IS LIFE’ lanceert BERING in oktober een campagne ten gunste van de Know Your Lemons Foundation.
De speciale editie ‘TIME IS LIFE’ (adviesprijs slechts € 199) bestaat uit een horloge in opvallend roze met een bijpassende zilverkleurige armband en een charm met roze versiering. De extravagante look is geïnspireerd op de natuur - het noorderlicht dat de Scandinavische hemel in de prachtigste kleuren verlicht. Met zijn krachtige roze kleur is de set niet alleen een modestatement, maar doet het ook denken aan levensbelangrijke kankerpreventie in het dagelijks leven: de charm bevat de gravures ‘TIME’ en ‘LIFE’. Het horloge heeft een speciaal kastdeksel waarin de slogan ‘TIME IS LIFE’ en een solidariteitslintje zijn gegraveerd.
Voor elke verkochte set doneert BERING $15 aan de NGO Know Your Lemons Foundation. De samenwerking gaat verder dan de borstkanker-actiemaand oktober en zal tot 15 augustus 2023 de strijd tegen borstkanker onder de aandacht brengen. Meer informatie over de Know Your Lemons Foundation vindt u hier.
De creatieve campagne ‘Know Your Lemons’ gebruikt de citroen naar analogie met de vrouwenborst om taboes en angsten te overwinnen. Het geeft duidelijke informatie over de symptomen van borstkanker en hoe vroege opsporing levens redt. Via de sociale media en de pers heeft de campagne tot nu toe online meer dan 1,5 miljard mensen bereikt.