Om de 75ste verjaardag van het internationale Filmfestival van Cannes in stijl te vieren heeft Chopard een bijzondere Palme d’Or gemaakt. De nieuwe Gouden Palm is gemaakt van verantwoord goud en voorzien van eveneens verantwoorde diamanten.
Het Zwitserse horloge- en juwelenhuis Chopard heeft al 25 jaar een innige relatie met het grootste filmfestival ter wereld. Artistiek directeur Caroline Scheufele besloot de Gouden Palm die Chopard elk jaar maakt te herzien en bezette twee van de blaadjes met fonkelende diamanten die ethisch verantwoord gedolven zijn. De diamanten zijn gecertificeerd door de Responsible Jewellery Council. Een blaadje is gesierd met 75 diamanten die het jubileum symboliseren. Het andere blaadje draagt 25 diamanten om het 25-jarig partnerschap met Chopard te vereeuwigen. Ook het 18-karaats goud waarvan de Gouden Palm is ethisch verantwoord.
De Palme d’Or zal dit jaar niet gepresenteerd worden op het traditionele bergkristal, maar op rozenkwarts; een edelsteen die liefde symboliseert. De onvoorwaardelijke liefde die het Filmfestival van Cannes voor cinema heeft, en die tevens de band typeert die Chopard sinds 1997 met het prestigieuze festival heeft.