Om de 10e verjaardag van de Classics Worldtimer Manufacture te vieren besloot Frederique Constant de horloge-industrie op te schudden door Web 3.0 en de Metaverse te omarmen. Het horlogehuis lanceerde onlangs als eerste horlogemerk een uurwerk in een interactieve, gepersonaliseerde 3D-setting. De Frederique Constant Metacube is een ruimte waar video's, foto's, objecten en avatars botsen, aangedreven door ruimtelijke technologie.
Frederique Constant koos met 2022 een symbolisch jaar om zijn digitale debuut te maken: de 10e verjaardag van de Classics Worldtimer Manufacture. Voor het eerst gelanceerd in 2012 en nu een van de meest iconische ontwerpen van het merk. Het uurwerk stelt de drager in staat om alle functies aan te passen met niets meer dan de kroon. Ter gelegenheid van het evenement zijn twee limited editions bedacht: 88 eenheden in 18-karaats roségoud en 1.888 eenheden in roestvrijstaal.
Een nieuw platform voor expressie, een online digitale omgeving en een wereld die tot leven wordt gebracht door middel van virtual reality (VR) en augmented reality (AR): welkom in de Metaverse. Frederique Constant heeft het platform gebruikt om een ruimte te creëren die volledig is uitgedost in de kenmerkende stijl van het merk, bekend als de Metacube (momenteel nog in bètafase) op basis van Spatial technologie om de twee jubileumedities van zijn iconische Classics Worldtimer Manufacture te presenteren.
Iedereen die een van deze horloges in beperkte oplage koopt via een geautoriseerd kanaal, doet mee aan een trekking en maakt kans op een digitaal exemplaar van het horloge, een NFT. Dit is een digitale kopie van het fysieke horloge die in de portemonnee opgeslagen kan worden en die, in het geval van Frederique Constant, de eigenaar toegang geeft tot een reeks exclusieve voordelen zoals uitbreiding van de garantie, early bird toegang tot toekomstige releases en uitnodigingen voor events van Frederique Constant. De registratie loopt t/m 30 september en de trekking vindt plaats op 4 oktober.